آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

  • ۰
  • ۰

سوال بسیاری از وبلاگ‌نویسان و صاحبان سایت این است که آیا آپدیت محتوا روی سئوی سایت اثر دارد؟ پاسخ این است که بله! آپدیت محتوای تاثیر بسزایی روی سئوی سایت دارد.

یک استراتژی بازاریابی محتوای مؤثر فقط ایجاد محتوای جدید نیست، بلکه بروزرسانی مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند نیز بسیار مهم است. آپدیت محتوای قدیمی و ادغام آخرین اطلاعات جدیدی که ارزش افزوده‌ای به خواننده ارائه می‌کند به بهبود موقعیت صفحات شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

 

آپدیت محتوا و موقعیت در گوگل

برای هر وبلاگ و به خصوص وبلاگ‌های شرکتی بخشی از هدف هر استراتژی بازاریابی، افزایش دیده‌شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. یک وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود معرفی کرده و از رقبای خود متمایز شوید. برای اینکه واقعا به این هدف برسید، محتوای شما باید دائما به‌روز شود. آپدیت محتوا در درجه اول برای خوانندگان شما و سپس برای موتورهای جستجو مفید است. هدف گوگل در واقع، ارائه بهترین نتایج جستجو به کاربران است که با به‌روزترین محتوا همراه است.

بیایید مثالی از چرایی آن را ببینیم:

صفحه‌ای با داده ها یا اطلاعات قدیمی احتمالا به سؤالی که کاربر به دنبال پاسخ آن است پاسخ نمی دهد و او به سرعت صفحه را ترک می‌کند. این منجر به نرخ پرش بالا می‌شود؛ یعنی یک سیگنال واضح به موتور جستجو مبنی بر اینکه کیفیت محتوای صفحه مورد نظر پایین است. در نتیجه، گوگل رتبه سایت را در SERP ها کاهش می‌دهد.

"نکته مثبت این موضوع این است که کیفیت بر کمیت برتری دارد و نیازی به ایجاد مداوم محتوای جدید نخواهید داشت. به‌روزرسانی منظم محتوای موجود به صفحه در رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو کمک می‌کند."

یک پست وبلاگ جامع، با کیفیت و با اطلاعات به‌روز اغلب می‌تواند بیشتر از آنچه تصورش را بکنید برای سئوی سایت مفید باشد.

 

ابزارهای مفید برای آپدیت محتوا

برای اینکه آپدیت محتوا منطقی باشد و مثمر ثمر باشد، لازم است بدانید ابتدا کدام مقاله را آپدیت کنید. می‌توانید با استفاده از ابزارهای زیر متوجه شوید.

Google Analytics

 یک منبع ارزشمند اطلاعات در مورد ترافیک شما گوگل آنالیتیکس است. به وسیله آن می‌توانید موارد زیادی را مشاهده کنید، از جمله:

·       رفتار کاربر

·       جمعیت شناسی کاربر

·       میانگین زمان صرف شده در یک صفحه

·       نرخ بازگشت

از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید دریابید که چه صفحاتی به بروزرسانی محتوا نیاز دارند کنید؛ مثلا از طریق میانگین مدت زمان مطالعه: هر چه کاربران زمان کمتری را در یک صفحه صرف کنند، نیاز به به‌روزرسانی آن بیشتر می‌شود.

 

Google Search Console

 سرچ کنسول یک ابزار رایگان است که برای برخی از داده های مربوط به عملکرد سایت شما و آپدیت محتوا مفید است، از جمله:

 

·       میزان کلیک‌های یک مقاله خاص یا کل مقالات

·       میانگین موقعیت در نتایج جستجو در یک دوره زمانی معین

·       کلمات کلیدی که با آن‌ها در وب یافت می‌شوید

 

Screaming Frog

Screaming Frog یک خزنده است که با استخراج داده‌ها و بررسی خطاها به بهبود سئوی On-Page کمک می کند. با نسخه رایگان می‌توانید حداکثر 500 URL و با نسخه پولی تمام URLهای خود را اسکن کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات مختلفی از جمله کیفیت هدرها، زمان بارگذاری URLهای فردی و تعداد لینک‌ها را در یک صفحه مشاهده کنید.

 

Ahrefs

Ahrefs یا به طور خاصتر Content Gap به شما این امکان را می‌دهد که ببینید رقبای شما در کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی دارند و شما اینگونه نیستید. به این ترتیب می‌توانید دریابید که چه عباراتی را در طول بروزرسانی خود استفاده کنید تا موقعیت خود را در موتور جستجو تقویت کنید.

 

SERP

از نتایج جستجوی گوگل نیز می‌توان برای ارزیابی مقالاتی که باید به‌روز شوند استفاده کرد. به نتایج صفحه اول SERPها نگاه کنید، بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی توسط رقبای شما استفاده می‌شود (به عنوان مثال در توضیحات متا) و آنها را هنگام آپدیت محتوا درج کنید.

  • ۰۱/۰۸/۰۴
  • آذر صالح زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی