آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

  • ۰
  • ۰

تقویم محتوایی سندی است که شامل عناوین و موضوعاتی است که می‌خواهید در وبلاگ پوشش دهید. این سند، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد کار وبلاگ‌نویسی خود را به روشی حرفه‌ای و استراتژیک برنامه‌ریزی کنید.

تقویم محتوا، یک راهنمای اساسی برای کسانی است که مسئول نوشتن مقالات وبلاگ هستند و به شما امکان می‌دهد که همیشه استراتژی تولید محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید و سطح کیفیت محتوا را بالا ببرید. به علاوه، این سند به شما امکان می‌دهد کاربران خود و علایق آن‌ها را بشناسید.

بنابراین با توجه به مواردی که بیان کردیم، داشتن این ابزار امری ضروری برای هر کسی است که مدیریت یک وبلاگ را برعهده دارد.

 

چرا تقویم محتوایی مهم است؟

یک تقویم محتوایی به تیم شما یک سیستم برای هماهنگی بین اعضا می‌دهد. همچنین از تصمیم‌گیری عجولانه که می‌تواند منجر به اشتباهاتی در بازاریابی محتوا و قطع ارتباط با مخاطبان هدف شما شود، جلوگیری می‌کند.

با تنظیم این سند به صورت درست و مؤثر، زمان بیشتری برای تمرکز بر ایجاد رابطه با مخاطبان هدف خود خواهید داشت.

در نهایت، این ابزار به تیم شما امکان این را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن استراتژی تولید محتوا را تعریف و اجرا کنند. اهمیت این مزیت زمانی چند برابر می‌شود که تیم بازاریابی محتوا شامل این افراد باشد:

استراتژیست سئو

نویسندگان محتوا

ویراستاران و کارشناسان تصحیح

طراحان گرافیک

 

مراحل اولیه برای تنظیم تقویم محتوایی متناسب با سئو

در این بخش تمام مراحل اولیه لازم برای تنظیم تقویم محتوایی را لیست کرده‌ایم و با جزئیات هر کدام را شرح خواهیم داد. این مراحل عبارتند از:

 

تحقیق درباره مخاطبان هدف و علایق آن‌ها

طبق تجربه و مطالعه باید بگوییم که تحقیق درباره مخاطبان هدف، یکی از مهم ترین گام‌ها برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو است. بنابراین، آن را دست کم نگیرید!

قبل از شروع به ایجاد تقویم محتوا، کاربرانی را که مخاطبان ما هستند شناسایی می‌کنیم و اصطلاحا «پرسونای خریدار» را تعریف می‌کنیم.

هنگامی که تحقیق را انجام دادید و مخاطبان خود را شناختید؛ یعنی پس از درک نیازهای آن‌ها و آنچه که به دنبال آن هستند و به چه نوع محتوایی علاقه دارند، می‌توانید شروع به تهیه یک لیست از مطالبی کنید که به بهترین وجه با داده‌های به دست آمده مطابقت دارند.

 

ایجاد فهرستی از موضوعات

بی اهمیت به نظر می رسد، اما ایجاد اولین لیست از موضوعات به شما کمک می‌کند تا درک کنید که می‌خواهید در مورد چه چیزی در وبلاگ خود صحبت کنید و از اصل موضوع فاصله نگیرید.

"اولین قانونی که باید رعایت کنید این است: برای دیگران بنویسید نه برای خودتان!"

بنابراین، به دنبال موضوعات جالب باشید و سعی کنید بفهمید مخاطبان شما اغلب چه تحقیقاتی انجام می‌دهند و از چه کلمات کلیدی برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، می‌توانید از Google Trends یا AnswerThePublic استفاده کنید.

 

بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا و درک اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و برای چه موضوعات یا کلمه‌های کلیدی محتوا منتشر می‌کنند، به شما کمک می‌کند بفهمید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و در انجام چه کاری اشتباه پیش می‌روید.

منظورمان این نیست که باید از آن‌ها تقلید یا کار آن‌ها را کپی کنید! تلاش برای درک اینکه در چه موضوعاتی رقبای شما موردتوجه کاربران بوده‌اند، همچنین به شما امکان را می‌دهد تحلیل دقیق‌تری از علایق و نیازهای مخاطبان هدف انجام دهید و سپس مناسب‌ترین استراتژی را برای تنظیم تقویم محتوایی به کار ببرید.

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو کاربردی و موثر، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی امری ضروری است و حتما باید انجام شود.

برخلاف تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی، برای ایجاد تقویم محتوا برای وبلاگ باید مطالعه دقیقی روی کلمات کلیدی داشته باشید. به یاد داشته باشیم که هدف وبلاگ افزایش ترافیک و رتبه صفحات در نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین ایجاد این تقویم، بدون داشتن مجموعه کلمات کلیدی مناسب، عملا بی فایده است.

  • ۰۱/۰۸/۰۴
  • آذر صالح زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی