برای اینکه آپدیت محتوا را به درستی انجام دهید، باید مواردی را مدنظر داشته باشید. مثلا میتوانید با خیال راحت فرض کنید که برخی از صفحات مانند راهنماها یا تعاریف برای چندین سال بدون تغییر باقی میمانند.
در اینجا چند نکته مفید برای انتخاب صفحات مناسب برای بروزرسانی و چگونگی آپدیت کردن محتوا وجود دارد:
مقررات قانونی یا آمار منقضی شده
اگر مقاله ای در وبلاگ شما وجود دارد که در مورد یک هنجار قانونی خاص صحبت میکند که دیگر معتبر نیست، پست را با مراجعه به مقررات جاری به روز کنید.
در مورد دادههای آماری نیز همینطور است. اگر مطالبی برای آموزش یا تحقیق منتشر میکنید و متوجه شدید که انتشارات جدیدی ظاهر شدهاند، محتوای خود را با دادههای جدید بهروز کنید که مطمئنا برای کاربر ارزشمندتر خواهد بود.
تغییر قیمت و موجودی محصولات
اگر در مقالهای به محصول، گروهی از محصولات یا برندی اشاره کردهاید که در مجموعه فروشگاه موجود نیست یا قیمت آن تغییر کرده است، نیاز به بروزرسانی محتوا دارد. شما باید قیمت را بروزرسانی یا محصولات مورد نظر با سایر محصولات مشابه جایگزین کنید. آپدیت محتوا و ارائه اطلاعات بهروز به خواننده به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک میکند.
مقالات خیلی مبهم
گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز بهروز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راهحل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش میشود.
بنابراین اگر وبسایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمیدهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، میتوانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.
مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آنها گذشته است
اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه میکنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز میکنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ بروزرسانی به کاربران خود نشان دهید.
مقالاتی که عنوان و توضیحات متا در آنها نیاز به ویرایش دارد
پس از اینکه محتوای مقاله را ویرایش کردید و اطلاعات مرتبط با خواننده را اضافه کردید، آپدیت داده های متا را نیز حائز اهمیت است.
"به یاد داشته باشید که مهمترین کلمات کلیدی را برای بروزرسانی که به تازگی ایجاد کردهاید در عنوان و توضیحات متا درج کنید."
صفحات دارای لینکهای داخلی یا خارجی
لینک درست و سالم، یکی از عناصر کلیدی یک استراتژی خوب سئوی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه شما است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما همیشه جاری هستند و به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده نمیشوند (خطای 404).
صفحاتی که در آنها قالب بندی متن نیاز به ویرایش دارد
فشرده سازی متون در صفحات شما خواندن را برای کاربران آسانتر میکند. برخی از نکات مفیدی که در این زمینه برای آپدیت محتوا باید رعایت شود عبارتند از:
· متن را به فصلهای کوتاه تقسیم کنید
· مهم ترین قسمتها را بولد کرده یا با رنگ دیگری قرار دهید
· از لیستهای گلولهای یا شمارهگذاری استفاده کنید
· متون را به عنوان، زیرنویس و پاراگراف (H1، H2، H3، و غیره) تقسیم کنید.
خواندن متنی که به این شکل ساخته شده است برای موتورهای جستجو نیز آسان تر است.
تصاویر یا ویدیوهایی که نیاز به آپدیت دارند
تصاویر و ویدیوها هم برای گوگل و هم برای کاربران مهم است. اگر اغلب از نمودارها، آمار یا ویدیوهای مختلف در مقالات خود استفاده میکنید، مطمئن شوید که همیشه به روز هستند.
تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه خواننده و جذابیت بصری و خواندن آسانتر مقاله بسیار موثر هستند. بنابراین استفاده از آنها توصیه میشود، اما باید همیشه بهروز باشند.
همچنین به یاد داشته باشید که تگ alt را به تصاویر خود حتما اضافه کنید و آنها را فشرده کنید تا صفحات شما زودتر بارگذاری شوند.
- ۰۱/۰۸/۰۴