آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

  • ۰
  • ۰

مشاوره سئو به طور کلی به عنوان یک راهنما محسوب میشود. یعنی یک متخصص سئو میتواند شما را در مراحل که پیش رو دارید راهنمایی و هدایت کند و میتوان گفت نقش یک نشاننما را برای شما دارد. پس وقتی میگویند مشاوره سئو بدانید که ما از کسی که در زمینه سئو تخصص دارد راهنمایی بگیریم.

با این نتیجه ما نمیتوانیم با نادیده گرفتن استراتژی اقدام به بهینه سازی سایت کنیم.این موضوع میتواند به سایت ما تاثیرمنفی بگذارد چرا که افراد متخصصی در این حوزه با قیمت خدمات سئو مناسب میتوانند شما را راهنمایی کنند.

اگر تا به حال در گوگل سرچ کرده باشید دیده اید که سایت هایی به ترتیب 1،2،3 برای شما نمایش داده میشود این وبسایت ها فاکتور هایی که گوگل قرارداده است راه رعایت کرده اند و این کار را به دست یک متخصص سئو سپرده اند و در نتیجه با سئو مداوم سایت در نتایج برتر نمایش داده میشوند.

 

لینک‌های داخلی، پیوند بین یک صفحه با صفحه‌ی دیگر سایت شما است. یعنی هر دو صفحه از یک وب‌سایت هستند. اما لینک‌های خارجی بین سایت‌ها با دامنه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات کارشناسان سئو آنقدر روی لینک‌های خارجی تمرکز می‌کنند که فراموش می‌کنند از لینک داخلی چه تاثیرات مثبتی می‌توان دریافت کرد. شاید لازم باشد یک بار دیگر در مورد اهمیت این لینک‌ها صحبت کنیم تا دیگر از اولویت چک لیست استراتژی هیچ سایتی خارج نشوند.

چرا لینک‌های داخلی برای SEO وب‌سایت مهم هستند؟

هیچ استراتژی و سبک بهینه‌سازی در سئو وجود ندارد که بدون این جزء از سئو داخلی کار کند. اما میزان اثرگذاری این لینک‌ها برای سایت‌های مختلف متفاوت است و این تفاوت به عملکرد کارشناسان بستگی دارد.

1.     لینک‌های داخلی کمک می‌کنند که موتورهای جستجو ساختار سایت شما را بیشتر درک کنند.

برای اینکه بتوانیم خیلی منعطف‌تر و فعال‌تر روی سئو داخلی خود کار کنیم، باید حتما به درک عمیق‌تری از اجزای آن بپردازیم. پیوند داخلی هم از این قاعده مستثنا نیست.

گوگل به وضوح بیان کرده است که:

” صفحاتی وجود دارند که قبلا کرولرهای گوگل آن‌ها را بررسی کرده‌اند و به همین دلیل شناخته شده محسوب می‌شوند. وقتی گوگل لینکی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید می‌بیند و آن را دنبال می‌کند، مسیر کرول کردن صفحه‌ای که لینک شده است، باز می‌شود.”

استفاده از لینک‌های داخلی بهینه شده بهترین راه برای کشف منظم محتوای مرتبط در سایت شما توسط گوگل است. البته این مزیت لینک را فراموش نکنید که باعث می‌شود بین محتواهای دو صفحه مختلف رابطه برقرار شود و درک مفاهیم را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

زمانی که تعدادی لینک داخلی را به درستی در محتوا استفاده می‌کنید، سیگنالی برای گوگل ارسال می‌شود که می‌گوید صفحه A به صفحه B مرتبط است. اگر محتواهای شما معتبر هستند و می‌توانند با هم مرتبط باشند، باید از لینک‌های داخلی استفاده کنید. همین لینک‌سازی، نشان می‌دهد که شما در حوزه کاری خود متخصص و معتبر هستید. اگر به گوگل مسیر ارتباطی بین این صفحات را نشان ندهید، کاربران شما هم ارتباط محتواها را متوجه نمی‌شوند.

  1. مرجع عبور لینک‌های داخلی

لینک‌سازی داخلی باعث افزایش قدرت بین صفحات و همچنین بهبود رتبه سایت شما می‌شود. اصلا الگوریتم PR  یا PageRank در همین حوزه فعالیت می‌کند. یعنی اعتبار صفحات را جداگانه ارزیابی کرده و امتیازی را برای آن صفحه در نظر می‌گیرد. در نهایت امتیاز تمامی صفحات با هم تعیین می‌شوند.

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • آذر صالح زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی