آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

آموزش سئو

توضیح مباحث مرتبط با دنیای سئو

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاوره سئو به طور کلی به عنوان یک راهنما محسوب میشود. یعنی یک متخصص سئو میتواند شما را در مراحل که پیش رو دارید راهنمایی و هدایت کند و میتوان گفت نقش یک نشاننما را برای شما دارد. پس وقتی میگویند مشاوره سئو بدانید که ما از کسی که در زمینه سئو تخصص دارد راهنمایی بگیریم.

با این نتیجه ما نمیتوانیم با نادیده گرفتن استراتژی اقدام به بهینه سازی سایت کنیم.این موضوع میتواند به سایت ما تاثیرمنفی بگذارد چرا که افراد متخصصی در این حوزه با قیمت خدمات سئو مناسب میتوانند شما را راهنمایی کنند.

اگر تا به حال در گوگل سرچ کرده باشید دیده اید که سایت هایی به ترتیب 1،2،3 برای شما نمایش داده میشود این وبسایت ها فاکتور هایی که گوگل قرارداده است راه رعایت کرده اند و این کار را به دست یک متخصص سئو سپرده اند و در نتیجه با سئو مداوم سایت در نتایج برتر نمایش داده میشوند.

 

لینک‌های داخلی، پیوند بین یک صفحه با صفحه‌ی دیگر سایت شما است. یعنی هر دو صفحه از یک وب‌سایت هستند. اما لینک‌های خارجی بین سایت‌ها با دامنه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات کارشناسان سئو آنقدر روی لینک‌های خارجی تمرکز می‌کنند که فراموش می‌کنند از لینک داخلی چه تاثیرات مثبتی می‌توان دریافت کرد. شاید لازم باشد یک بار دیگر در مورد اهمیت این لینک‌ها صحبت کنیم تا دیگر از اولویت چک لیست استراتژی هیچ سایتی خارج نشوند.

چرا لینک‌های داخلی برای SEO وب‌سایت مهم هستند؟

هیچ استراتژی و سبک بهینه‌سازی در سئو وجود ندارد که بدون این جزء از سئو داخلی کار کند. اما میزان اثرگذاری این لینک‌ها برای سایت‌های مختلف متفاوت است و این تفاوت به عملکرد کارشناسان بستگی دارد.

1.     لینک‌های داخلی کمک می‌کنند که موتورهای جستجو ساختار سایت شما را بیشتر درک کنند.

برای اینکه بتوانیم خیلی منعطف‌تر و فعال‌تر روی سئو داخلی خود کار کنیم، باید حتما به درک عمیق‌تری از اجزای آن بپردازیم. پیوند داخلی هم از این قاعده مستثنا نیست.

گوگل به وضوح بیان کرده است که:

” صفحاتی وجود دارند که قبلا کرولرهای گوگل آن‌ها را بررسی کرده‌اند و به همین دلیل شناخته شده محسوب می‌شوند. وقتی گوگل لینکی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید می‌بیند و آن را دنبال می‌کند، مسیر کرول کردن صفحه‌ای که لینک شده است، باز می‌شود.”

استفاده از لینک‌های داخلی بهینه شده بهترین راه برای کشف منظم محتوای مرتبط در سایت شما توسط گوگل است. البته این مزیت لینک را فراموش نکنید که باعث می‌شود بین محتواهای دو صفحه مختلف رابطه برقرار شود و درک مفاهیم را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

زمانی که تعدادی لینک داخلی را به درستی در محتوا استفاده می‌کنید، سیگنالی برای گوگل ارسال می‌شود که می‌گوید صفحه A به صفحه B مرتبط است. اگر محتواهای شما معتبر هستند و می‌توانند با هم مرتبط باشند، باید از لینک‌های داخلی استفاده کنید. همین لینک‌سازی، نشان می‌دهد که شما در حوزه کاری خود متخصص و معتبر هستید. اگر به گوگل مسیر ارتباطی بین این صفحات را نشان ندهید، کاربران شما هم ارتباط محتواها را متوجه نمی‌شوند.

  1. مرجع عبور لینک‌های داخلی

لینک‌سازی داخلی باعث افزایش قدرت بین صفحات و همچنین بهبود رتبه سایت شما می‌شود. اصلا الگوریتم PR  یا PageRank در همین حوزه فعالیت می‌کند. یعنی اعتبار صفحات را جداگانه ارزیابی کرده و امتیازی را برای آن صفحه در نظر می‌گیرد. در نهایت امتیاز تمامی صفحات با هم تعیین می‌شوند.

  • آذر صالح زاده
  • ۰
  • ۰

برای اینکه آپدیت محتوا را به درستی انجام دهید، باید مواردی را مدنظر داشته باشید. مثلا می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که برخی از صفحات مانند راهنماها یا تعاریف برای چندین سال بدون تغییر باقی می‌مانند.

در اینجا چند نکته مفید برای انتخاب صفحات مناسب برای بروزرسانی و چگونگی آپدیت کردن محتوا وجود دارد:

مقررات قانونی یا آمار منقضی شده

اگر مقاله ای در وبلاگ شما وجود دارد که در مورد یک هنجار قانونی خاص صحبت می‌کند که دیگر معتبر نیست، پست را با مراجعه به مقررات جاری به روز کنید.

در مورد داده‌های آماری نیز همینطور است. اگر مطالبی برای آموزش یا تحقیق منتشر می‌کنید و متوجه شدید که انتشارات جدیدی ظاهر شده‌اند، محتوای خود را با داده‌های جدید به‌روز کنید که مطمئنا برای کاربر ارزشمندتر خواهد بود.

 

تغییر قیمت و موجودی محصولات

اگر در مقاله‌ای به محصول، گروهی از محصولات یا برندی اشاره کرده‌اید که در مجموعه فروشگاه موجود نیست یا قیمت آن تغییر کرده است، نیاز به بروزرسانی محتوا دارد. شما باید قیمت را بروزرسانی یا محصولات مورد نظر با سایر محصولات مشابه جایگزین کنید. آپدیت محتوا و ارائه اطلاعات به‌روز به خواننده به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند.

 

مقالات خیلی مبهم

گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز به‌روز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راه‌حل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود.

بنابراین اگر وب‌سایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمی‌دهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، می‌توانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.

 

مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته است

اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه می‌کنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز می‌کنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ بروزرسانی به کاربران خود نشان دهید.

 

مقالاتی که عنوان و توضیحات متا در آن‌ها نیاز به ویرایش دارد

پس از اینکه محتوای مقاله را ویرایش کردید و اطلاعات مرتبط با خواننده را اضافه کردید، آپدیت داده های متا را نیز حائز اهمیت است.

"به یاد داشته باشید که مهم‌ترین کلمات کلیدی را برای بروزرسانی که به تازگی ایجاد کرده‌اید در عنوان و توضیحات متا درج کنید."

 

صفحات دارای لینک‌های داخلی یا خارجی

لینک درست و سالم، یکی از عناصر کلیدی یک استراتژی خوب سئوی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه شما است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما همیشه جاری هستند و به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده نمی‌شوند (خطای 404).

 

صفحاتی که در آن‌ها قالب بندی متن نیاز به ویرایش دارد

فشرده سازی متون در صفحات شما خواندن را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. برخی از نکات مفیدی که در این زمینه برای آپدیت محتوا باید رعایت شود عبارتند از:

·       متن را به فصل‌های کوتاه تقسیم کنید

·       مهم ترین قسمت‌ها را بولد کرده یا با رنگ دیگری قرار دهید

·       از لیست‌های گلوله‌ای یا شماره‌گذاری استفاده کنید

·       متون را به عنوان، زیرنویس و پاراگراف (H1، H2، H3، و غیره) تقسیم کنید.

خواندن متنی که به این شکل ساخته شده است برای موتورهای جستجو نیز آسان تر است.

 

تصاویر یا ویدیوهایی که نیاز به آپدیت دارند

تصاویر و ویدیوها هم برای گوگل و هم برای کاربران مهم است. اگر اغلب از نمودارها، آمار یا ویدیوهای مختلف در مقالات خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همیشه به روز هستند.

تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه خواننده و جذابیت بصری و خواندن آسان‌تر مقاله بسیار موثر هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود، اما باید همیشه به‌روز باشند.

همچنین به یاد داشته باشید که تگ alt را به تصاویر خود حتما اضافه کنید و آن‌ها را فشرده کنید تا صفحات شما زودتر بارگذاری شوند.

  • آذر صالح زاده
  • ۰
  • ۰

سوال بسیاری از وبلاگ‌نویسان و صاحبان سایت این است که آیا آپدیت محتوا روی سئوی سایت اثر دارد؟ پاسخ این است که بله! آپدیت محتوای تاثیر بسزایی روی سئوی سایت دارد.

یک استراتژی بازاریابی محتوای مؤثر فقط ایجاد محتوای جدید نیست، بلکه بروزرسانی مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند نیز بسیار مهم است. آپدیت محتوای قدیمی و ادغام آخرین اطلاعات جدیدی که ارزش افزوده‌ای به خواننده ارائه می‌کند به بهبود موقعیت صفحات شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

 

آپدیت محتوا و موقعیت در گوگل

برای هر وبلاگ و به خصوص وبلاگ‌های شرکتی بخشی از هدف هر استراتژی بازاریابی، افزایش دیده‌شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. یک وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود معرفی کرده و از رقبای خود متمایز شوید. برای اینکه واقعا به این هدف برسید، محتوای شما باید دائما به‌روز شود. آپدیت محتوا در درجه اول برای خوانندگان شما و سپس برای موتورهای جستجو مفید است. هدف گوگل در واقع، ارائه بهترین نتایج جستجو به کاربران است که با به‌روزترین محتوا همراه است.

بیایید مثالی از چرایی آن را ببینیم:

صفحه‌ای با داده ها یا اطلاعات قدیمی احتمالا به سؤالی که کاربر به دنبال پاسخ آن است پاسخ نمی دهد و او به سرعت صفحه را ترک می‌کند. این منجر به نرخ پرش بالا می‌شود؛ یعنی یک سیگنال واضح به موتور جستجو مبنی بر اینکه کیفیت محتوای صفحه مورد نظر پایین است. در نتیجه، گوگل رتبه سایت را در SERP ها کاهش می‌دهد.

"نکته مثبت این موضوع این است که کیفیت بر کمیت برتری دارد و نیازی به ایجاد مداوم محتوای جدید نخواهید داشت. به‌روزرسانی منظم محتوای موجود به صفحه در رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو کمک می‌کند."

یک پست وبلاگ جامع، با کیفیت و با اطلاعات به‌روز اغلب می‌تواند بیشتر از آنچه تصورش را بکنید برای سئوی سایت مفید باشد.

 

ابزارهای مفید برای آپدیت محتوا

برای اینکه آپدیت محتوا منطقی باشد و مثمر ثمر باشد، لازم است بدانید ابتدا کدام مقاله را آپدیت کنید. می‌توانید با استفاده از ابزارهای زیر متوجه شوید.

Google Analytics

 یک منبع ارزشمند اطلاعات در مورد ترافیک شما گوگل آنالیتیکس است. به وسیله آن می‌توانید موارد زیادی را مشاهده کنید، از جمله:

·       رفتار کاربر

·       جمعیت شناسی کاربر

·       میانگین زمان صرف شده در یک صفحه

·       نرخ بازگشت

از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید دریابید که چه صفحاتی به بروزرسانی محتوا نیاز دارند کنید؛ مثلا از طریق میانگین مدت زمان مطالعه: هر چه کاربران زمان کمتری را در یک صفحه صرف کنند، نیاز به به‌روزرسانی آن بیشتر می‌شود.

 

Google Search Console

 سرچ کنسول یک ابزار رایگان است که برای برخی از داده های مربوط به عملکرد سایت شما و آپدیت محتوا مفید است، از جمله:

 

·       میزان کلیک‌های یک مقاله خاص یا کل مقالات

·       میانگین موقعیت در نتایج جستجو در یک دوره زمانی معین

·       کلمات کلیدی که با آن‌ها در وب یافت می‌شوید

 

Screaming Frog

Screaming Frog یک خزنده است که با استخراج داده‌ها و بررسی خطاها به بهبود سئوی On-Page کمک می کند. با نسخه رایگان می‌توانید حداکثر 500 URL و با نسخه پولی تمام URLهای خود را اسکن کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات مختلفی از جمله کیفیت هدرها، زمان بارگذاری URLهای فردی و تعداد لینک‌ها را در یک صفحه مشاهده کنید.

 

Ahrefs

Ahrefs یا به طور خاصتر Content Gap به شما این امکان را می‌دهد که ببینید رقبای شما در کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی دارند و شما اینگونه نیستید. به این ترتیب می‌توانید دریابید که چه عباراتی را در طول بروزرسانی خود استفاده کنید تا موقعیت خود را در موتور جستجو تقویت کنید.

 

SERP

از نتایج جستجوی گوگل نیز می‌توان برای ارزیابی مقالاتی که باید به‌روز شوند استفاده کرد. به نتایج صفحه اول SERPها نگاه کنید، بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی توسط رقبای شما استفاده می‌شود (به عنوان مثال در توضیحات متا) و آنها را هنگام آپدیت محتوا درج کنید.

  • آذر صالح زاده
  • ۰
  • ۰

تقویم محتوایی سندی است که شامل عناوین و موضوعاتی است که می‌خواهید در وبلاگ پوشش دهید. این سند، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد کار وبلاگ‌نویسی خود را به روشی حرفه‌ای و استراتژیک برنامه‌ریزی کنید.

تقویم محتوا، یک راهنمای اساسی برای کسانی است که مسئول نوشتن مقالات وبلاگ هستند و به شما امکان می‌دهد که همیشه استراتژی تولید محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید و سطح کیفیت محتوا را بالا ببرید. به علاوه، این سند به شما امکان می‌دهد کاربران خود و علایق آن‌ها را بشناسید.

بنابراین با توجه به مواردی که بیان کردیم، داشتن این ابزار امری ضروری برای هر کسی است که مدیریت یک وبلاگ را برعهده دارد.

 

چرا تقویم محتوایی مهم است؟

یک تقویم محتوایی به تیم شما یک سیستم برای هماهنگی بین اعضا می‌دهد. همچنین از تصمیم‌گیری عجولانه که می‌تواند منجر به اشتباهاتی در بازاریابی محتوا و قطع ارتباط با مخاطبان هدف شما شود، جلوگیری می‌کند.

با تنظیم این سند به صورت درست و مؤثر، زمان بیشتری برای تمرکز بر ایجاد رابطه با مخاطبان هدف خود خواهید داشت.

در نهایت، این ابزار به تیم شما امکان این را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن استراتژی تولید محتوا را تعریف و اجرا کنند. اهمیت این مزیت زمانی چند برابر می‌شود که تیم بازاریابی محتوا شامل این افراد باشد:

استراتژیست سئو

نویسندگان محتوا

ویراستاران و کارشناسان تصحیح

طراحان گرافیک

 

مراحل اولیه برای تنظیم تقویم محتوایی متناسب با سئو

در این بخش تمام مراحل اولیه لازم برای تنظیم تقویم محتوایی را لیست کرده‌ایم و با جزئیات هر کدام را شرح خواهیم داد. این مراحل عبارتند از:

 

تحقیق درباره مخاطبان هدف و علایق آن‌ها

طبق تجربه و مطالعه باید بگوییم که تحقیق درباره مخاطبان هدف، یکی از مهم ترین گام‌ها برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو است. بنابراین، آن را دست کم نگیرید!

قبل از شروع به ایجاد تقویم محتوا، کاربرانی را که مخاطبان ما هستند شناسایی می‌کنیم و اصطلاحا «پرسونای خریدار» را تعریف می‌کنیم.

هنگامی که تحقیق را انجام دادید و مخاطبان خود را شناختید؛ یعنی پس از درک نیازهای آن‌ها و آنچه که به دنبال آن هستند و به چه نوع محتوایی علاقه دارند، می‌توانید شروع به تهیه یک لیست از مطالبی کنید که به بهترین وجه با داده‌های به دست آمده مطابقت دارند.

 

ایجاد فهرستی از موضوعات

بی اهمیت به نظر می رسد، اما ایجاد اولین لیست از موضوعات به شما کمک می‌کند تا درک کنید که می‌خواهید در مورد چه چیزی در وبلاگ خود صحبت کنید و از اصل موضوع فاصله نگیرید.

"اولین قانونی که باید رعایت کنید این است: برای دیگران بنویسید نه برای خودتان!"

بنابراین، به دنبال موضوعات جالب باشید و سعی کنید بفهمید مخاطبان شما اغلب چه تحقیقاتی انجام می‌دهند و از چه کلمات کلیدی برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، می‌توانید از Google Trends یا AnswerThePublic استفاده کنید.

 

بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا و درک اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و برای چه موضوعات یا کلمه‌های کلیدی محتوا منتشر می‌کنند، به شما کمک می‌کند بفهمید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و در انجام چه کاری اشتباه پیش می‌روید.

منظورمان این نیست که باید از آن‌ها تقلید یا کار آن‌ها را کپی کنید! تلاش برای درک اینکه در چه موضوعاتی رقبای شما موردتوجه کاربران بوده‌اند، همچنین به شما امکان را می‌دهد تحلیل دقیق‌تری از علایق و نیازهای مخاطبان هدف انجام دهید و سپس مناسب‌ترین استراتژی را برای تنظیم تقویم محتوایی به کار ببرید.

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو کاربردی و موثر، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی امری ضروری است و حتما باید انجام شود.

برخلاف تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی، برای ایجاد تقویم محتوا برای وبلاگ باید مطالعه دقیقی روی کلمات کلیدی داشته باشید. به یاد داشته باشیم که هدف وبلاگ افزایش ترافیک و رتبه صفحات در نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین ایجاد این تقویم، بدون داشتن مجموعه کلمات کلیدی مناسب، عملا بی فایده است.

  • آذر صالح زاده
  • ۰
  • ۰

وقتی که در مورد سئو به تحقیق و جستجو می‌پردازیم، معمولا به اصطلاحاتی برخورد خواهیم کرد که ممکن است نتوانیم معنی آن‌ها را متوجه شویم. به خصوص وقتی مقالاتی را در وبلاگ‌های مختلف می‌خوانیم، اغلب با اصطلاحاتی مواجه می‌شویم که ممکن است همه معنی آن‌ها را ندانند. زیرا SEO از کلمات اختصاری و اصطلاحات فنی زیادی استفاده می‌کند که فقط تعداد افراد محدودی آن را درک می‌کنند.

 

SERP

SERP (صفحات نتایج موتور جستجو)، یکی از مهمترین اصطلاحات رایج سئو است که منظور از آن، صفحه نتایج موتورهای جستجو است که لیستی از لینک‌ها در آن وجود دارند. این لینک‌ها می‌توانند هم حمایت مالی (SEA) و هم ارگانیک (SEO) باشند.

 

متن بالای صفحه یا Above the Fold

یک مورد دیگر از اصطلاحات رایج سئو متن بالای صفحه است. وقتی در مورد بالای صفحه صحبت می‌کنیم، به بالای صفحه وب که بدون هیچ گونه اسکرول قابل مشاهده است اشاره می‌کنیم.

"مهم است که در بالای صفحه مهمترین پیام به کاربر مخابره شود تا او را متقاعد کنیم که سایت ما را ترک نکند."

 

انکر تکست (Anchor text)

انکر تکست یکی از اصطلاحات رایج سئو بوده و بخشی از متن است که حاوی یک لینک است. Anchor text ممکن است حاوی پیوندهای داخلی یا خارجی به سایت باشد. در هر دو مورد، انکرتکست باید بهینه شده باشد و حاوی یک کلمه (یا چند کلمه) باشد که با محتوای صفحه فرود ارتباط منطقی داشته باشد.

 

ویژگی ALT (متن جایگزین)

از دیگر اصطلاحات رایج سئو ویژگی ALT است که برای توصیف یک تصویر به موتورهای جستجو استفاده می‌شود. علاوه بر تأثیرگذاری بر موقعیت تصویر، این ویژگی برای دسترسی کامل حتی به کاربرانی که مشکلات مربوط به بینایی دارند، ضروری است.

 

ممیزی SEO

ممیزی SEO سندی است که تمام موارد حیاتی موجود در سایت را نشان می‌دهد و وضعیت سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس برای بهبود وضعیت رتبه‌بندی سایت راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند. در تجزیه و تحلیل ها موارد زیر را در نظر می‌گیرند:

همه چیز مربوط به خزیدن و نمایه سازی

همه عناصر درون صفحه (متا تگ ها، محتوا، داده های ساختار یافته و غیره)

عملکرد سایت

معماری اطلاعات سایت

هر گونه مشکل مربوط به UX

وضعیت خارج از سایت

 

بک لینک

از جمله موارد بسیار کاربردی اصطلاحات رایج سئو، بک لینک است. بک لینک‌ها (که لینک‌های ورودی نیز نامیده می‌شوند) لینک‌هایی هستند که به وب سایت شما اشاره می‌کنند.

"مهم است که تعداد بک‌لینک ها را پیگیری کنید زیرا آنها بر موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارند. اما در نظر داشته باشید که مهم‌تر از تعداد بک ‌لینک‌ها کیفیت آن‌هاست."

 

کلاه سیاه

یکی از اصطلاحات رایج سئو که ممکن است زیاد به گوشتان خورده باشد سئوی کلاه سیاه است. منظور از کلاه سیاه، تمام آن اقدامات فریبنده است که برای افزایش فهرست بندی یک سایت استفاده می‌شود. این اقدامات عبارتند از:

متون یا کلمات کلیدی پنهان

حجم عظیمی از کلمات کلیدی در یک متن (Keyword stuffing)

آنچه را که موتور جستجو می بیند از آنچه کاربر می بیند متمایز کردن

و غیره…

امروزه موتورهای جستجو می‌توانند متوجه تمامی این اقدامات فریبنده شوند و سایت را جریمه کنند.

 

نرخ پرش یا Bounce Rate

نرخ پرش از موارد مهم در اصطلاحات رایج سئو است. نرخ پرش نشان دهنده درصد بازدیدهایی است که افراد تنها با بازدید از یک صفحه سایت را ترک می‌کنند. نرخ پرش می‌تواند اثربخشی یک سایت را اندازه گیری کند. نرخ پرش بالا می تواند به دلیل محتوای سایت یا مشکلات قابلیت استفاده از سایت باشد.

اما نرخ پرش لزوما چیز بدی نیست، زیرا این امکان نیز وجود دارد که کاربران بلافاصله اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کرده باشند.

  • آذر صالح زاده